1. EĞİTİMİN HEDEFİ

1.Kurumsal bir yönetim aracı olarak süreç ve süreç yönetimi kavramlarını ve kuruluşlarda etkili olarak uygulama yöntemlerini kapsamlı olarak paylaşmak

2.Yüksek performanslı ve etkili bir süreç yönetimi yapısı oluşturmanın önemli unsurlarını ve engelleyen riskleri değerlendirmek

3.Yüksek performanslı ve etkili bir süreç yönetimi yapısı oluşturmanın önemli unsurlarını ve engelleyen riskleri değerlendirmek

 

2. SAĞLANACAK FAYDALAR

1.Kuruluş bünyesinde kurumsal bir yönetim aracı olarak "süreç yönetimi" konusunda bilgi ve farkındalık gelişimi sağlanması

2.Kuruluş bünyesinde süreç yönetiminin kurumsal seviyede profesyonel yönetim tarzı, felsefe ve yaklaşım olarak uygulanması ve geliştirilmesi

3.Kuruluşta "bölümler ve süreçler arası iletişim, yardımlaşma ve paylaşma" konusunda profesyonel çalışma yaklaşımının gelişmesi

4.Kuruluşta temel süreçlerin stratejik önemine bağlı olarak kritik noktalardaki değişiklik adımlarıyla çeviklik; hız ve esneklik geliştirme ve iyileştirme sağlanması

 

3. EĞİTİM İÇERİĞİ
I.Süreç Yönetimi

1.Temel kavramlar, süreç, girdi, çıktı, performans, kaynak, ölçme, verimlilik, süreç iyileştirme .vb.

2.Süreçlerin tanımlanması, süreç sahipliği, süreç haritası ve süreç kaplumbağası oluşturma ve geliştirme

3.Stratejik süreç hedefleri, KPI ve kurumsal hedeflerle ilişkilendirme

4.Süreçler arası etkileşim, süreç hedefleri, ortak süreç hedefleri

5.Süreç Yönetimi ve yazılım programlarında uygulamalar

 

II.Süreç İyileştirme

1.Süreç iyileştirme adımları, her adım için gerekli uygulama ve teknikler

2.Kritik süreç seçimi ve süreç iyileştirme uygulaması

3.Süreçlerde "Fırsat - Risk Analizi" uygulaması

4.İç denetimlerle etkili analiz ve incelemelerle süreç iyileştirme

5.Düzeltici faaliyetler ve problem çözme/kök neden analizi ile süreç iyileştirme

6.Süreçlerin olgunluk seviyelerinin ve iyileştirme ihtiyaçlarının belirlenmesi

 

III.Çevik Süreçler

1.Yalın üretim ve yönetim felsefesinde çevik süreçler

2.Süreç çevikliği analizi ve geliştirme fırsatları

3.Geliştirme fırsatları; sade akış, temel dokümanlar, paydaş analizi odaklı konular, dış/iç müşteri isterleri, hız kazanma, kontrol adımları koordinasyonu, israf ve hata önleme

 

4. EĞİTİM YÖNTEMİ VE EĞİTİM SÜRESİ

I.Bilgi Paylaşım Paketi - BİP

1.Hazırlık ve tasarım  (2 hafta)

Öncelikle eğitim öncesinde, kuruluşa özgü süreç yönetimi yapısı, temel süreçler, destek süreçler, alt süreçler, süreç hedefleri ve yönetimi, süreç iyileştirme uygulamaları konularında bilgi alınarak analiz edilir. Bu sayede eğitimde mevcut yapıyı geliştirme ihtiyaçları belirlenerek eğitim içeriği ve sunumu yeniden yapılandırılır.  
 

2.Eğitim  (2 gün - yüz yüze)

Temel ve ileri seviye bilgiler ve teknikler paylaşıldıktan sonra kuruluşun süreçlerinden örnekler seçilerek ekip çalışmalarıyla ve aktif katılımla örnek uygulamalar gerçekleştirilir.

 

II.Proje Uygulama Paketi - PUP

Kuruluşun süreç yönetimi yapısını kapsamlı olarak yapılandırma ve geliştirme ihtiyacı olması halinde BİP Paketi devamında “Proje Uygulama Paketi – PUP” uygulanabilir.

Proje süresi, kuruluşun ihtiyaç ve taleplerine göre oluşturulacak olan proje ekibi sayısı, uygulama aşamaları ve gerekli gözden geçirme toplantısı sayısına göre belirlenir.

 

1.Proje Ekipleri Çalışmaları 

Katılımcılardan oluşturulan "Proje Ekipleri"yle kuruluşun ihtiyaçlarına bağlı seçilen süreçlerde ve süreç uygulamalarında uygulama ve geliştirme çalışmaları gerçekleştirilir.

Proje Ekiplerinin kendi içlerinde yaptığı çalışma sonuçları 2-3 ayrı online/yüz yüze toplantıda birlikte incelenir ve değerlendirilir.

 

2.Proje Ekipleri Uygulama Paylaşımı 

Proje Ekiplerinin uygulama ve geliştirme çalışmaları bütün katılımcılarla ve ilgili yöneticilerin katılımıyla yüz yüze toplantılarla paylaşılır, analiz edilir ve yorumlanır.

 

 

5. KATILIMCILAR

1.Kuruluş içinde her fonksiyon ve seviyedeki yöneticiler

2.Süreçlerin yönetimi ve uygulanmasında rol üstlenen süreç sahipleri ve süreç sorumluları, yönetim sistemleri yönetici ve sorumluları, süreçlerin verimli ve etkili yönetimi ve iyileştirilmesi konusunda bilinç ve farkındalık seviyesinin geliştirilmesi hedefi kapsamında her seviyede çalışanlar 

Eğitim verimi ve etkililiği için her grupta fazla 16 katılımcı öngörülmüştür.

 

 

6. VİDEO TANITIM LİNKİ

Daha sonra eklenecektir.