farklı olmak
farkı yaratmak
farkı paylaşmak

Danışmanlık Hizmetlerimizde Yaklaşım ve Yöntemlerimiz

Eğitimlerimizde Yaklaşım ve Yöntemlerimiz

Ücretsiz Ön Değerlendirme Hizmetimiz

SİNAN POLATER - HAYATTA NELER YAPTIM

SİNAN POLATER

Farklı Olmak, Fark Yaratmak, Farkı Paylaşmak felsefesiyle – NELER YAPTIM ?

YÖNETİM, SİSTEM GELİŞİMİ VE BİREYSEL GELİŞİM KONULARINDA EĞİTİCİLİK;

  • “Profesyonel Eğitici yetkinliği” alanında Bureau Veritas – Fransa bünyesinde alınan seri eğitimlerle yetkinliğin ve kalifiye eğiticiliğin geliştirilmesi (Firma içi eğitici, Profesyonel Eğiticilik, Eğitici Eğitimi düzenleme uzmanlığı, Büyük Grup  - Konferans sunumu) (1993- 1996)
  • Bureau Veritas bünyesinde yöneticilik yaptığı Eğitim ve Danışmanlık alanında Türkiye’de sağlanan üstün başarı nedeniyle takdir alma ve Paris’te 16 ülke yöneticisine bu konuda seminer verme  (1996)
  • Yönetim ve Koçluk Becerilerinin Gelişimi konusunda firma içi seminerler verilmesi, seminer öncesinde yöneticilerin kişisel analizinin yapılması, performans seviyesinin ve eğitim ihtiyaçlarının belirlenmesi sonrasında seminerlerin verilmesi (Metro Grubu, Setur, Esman Grubu, Biat Möble, Eurotec, Volkswagen Elektrik, Solmaz Mercan, Korozo Ambalaj vb)
  • Bireysel gelişim, kalite yönetim sistemi ve iyileştirme teknikleri kavramları konusunda çok sayıda firma ve kuruluşta seminerler verilmesi (Akbank, Arçelik, ABB Elektrik, Koleksiyon Mobilya, Setur, VW Elektrik, Sabah Gazetesi, İstanbul Ticaret Odası, Amerikan Hastanesi, Şahinler Holding, Ford Otosan)   (1993- halen)
  • Problem Çözme Teknikleri konusunda Türkiye’de ilk ve tek e-learning eğitiminin tasarımı ve düzenlemesinin yapılması ve Enocta organizasyonuyla çok sayıda firmanın bu semineri alması (Coca Cola, HSBC, Garanti Bankası, Turkcell, Oyak Teknoloji, İMKB, Global Bilgi, Şekerbank, Korozo Ambalaj, Volkswagen Elektrik…vb) (2000 – halen)

MÜŞTERİ İLİŞKİLERİ VE SATIŞ ODAKLI BİREYSEL GELİŞİM KONULARINDA EĞİTİCİLİK;

  • Müşteri İlişkileri Yönetimi ilkelerinin kurumsal değerlere ve kurumsal hedeflere dönüştürülmesi için firma üst yönetimlerine seminer verilmesi, hedef belirleme çalışmaları yapılması (Setur, Şahinler Holding, Esman Şirketler Grubu, Biat Möble vb. )
  • Yaratıcı Satış Teknikleri” seminerleriyle satış ekiplerinin satış becerilerinin geliştirilmesi, güven odaklı  ve yaratıcı satış tekniklerinin paylaşılması, bireysel gelişim sağlanması  (Setur, Esman Şirketler Grubu, Biat Möble, Vatan Bilgisayar vb)
  • Müşteri Odaklı Hizmet” bilincinin ve profesyonel çalışma bilincinin yaygınlaştırılmasına yönelik firma için yaygınlaştırma sunumları yapılması  (Yapı Kredi Teknoloji, Setur, Akbank Bilgi Teknolojileri, Vatan Bilgisayar, Amerikan Hastanesi, Yapı Endüstri Merkezi)
  • Havacılık sektöründe kabin ekiplerine (Hostes, steward, Kabin Amiri) “Müşteri Memnuniyeti odaklı Duty Free Satış” konusunda eğitimlerde eğiticilik yapılması (THY, AtlasJet, Pegasus, Freebird, 420 katılımcı, 2005- halen)
  • UND Uluslar arası Nakliyeciler Derneği bünyesinde Lojistik sektörüne uyarlanmış bir şekilde sertifika programlarında müfredat konusu gereği IRU tarafından akredite eğitici olarak “Müşteri İlişkileri Yönetimi” seminerleri verilmesi

KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ KURULMASINA YÖNELİK DANIŞMANLIK ;

  • ISO 9001 standardının gelişimi içinde bütün revizyonlarında (1987, 1994, 2000 revizyonları) yönetim teknikleri kullanarak sistem kurma, geliştirme ve belgelendirme seviyesine gelme konusunda danışmanlık hizmeti sunma (1992- halen)
  • Türkiye’nin ilk 500 firması içinde yer alan büyük holding ve firmalara danışmanlık hizmeti sunma (Yapı Kredi Teknoloji, Tofaş, KoçSistem, Set Çimento, BP, Tat Konserve, Ardem, Omsan, Çolakoğlu Metalürji, Eczacıbaşı Karo Seramik, Denizli Basma, Horoz Lojistik, Birmot, …vb)
  • Gelişen ve gelişmek isteyen farklı sektörlerde çok sayıda KOBİ firmasına danışmanlık hizmeti sunma ( Ceta Makina, Samko İnşaat Mühendislik, Marmara Nükleer Tıp, Yapı-Endüstri Merkezi,  ENG Elektrik….vb) (1992-halen)

ISO 9001 KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ DENETÇİLİĞİ ;

  • İngiltere’de “PE Batalas” eğitim firmasından Baş Denetçilik eğitimi ve Türkiye’nin ilk IRCA onaylı akredite sistem denetçilerinden biri olma (1992)
  • BVQI Londra Merkezinde 3 hafta “belgelendirme ofis yönetimi” stajı (1992)
  • İngiltere’de 3 firmada belgelendirme denetiminde denetçi olarak görev yapma (Microfilm Services-Watford, Seafield Holdings-Canterburry, Suffolk Training Center-Ipswich, , 1992-1993)
  • Türkiye’nin ilk belgelendirme denetimlerinde denetçi olarak görev yapma (Dusa, IBM Türk, Sasa, Ekinciler Demir Çelik, Kordsa..vb) (1992- 1993)
  • Başdenetçi olarak farklı sektörlerde belgelendirme denetimleri gerçekleştirme (otomotiv, inşaat, mobilya, imalat, kimya, bilgi işlem, telekomunikasyon, Lojistik..vb) (1993-1999)

 OTOMOTİV SEKTÖRÜ YAN SANAYİ DENETÇİLİĞİ ;

  • Renault EAQF denetim sistemi ve kalite teknikleri eğitimleri alma, Oyak Renault Kalite Enstitüsü, Bursa, Renault Eğitim Merkezi, Paris (1992 - 1993)
  • Denetimlerde stajyer denetçi olarak görev yapma (1992)
  • Renault – Paris’ten gelen uzmanların denetimi ve sınavı sonucunda “Uzman denetçi” olarak yetkilendirilme (1993)
  • Yan sanayi firmalarında çok sayıda denetim gerçekleştirme (Beldesan, Farplas, Omtaş, Petrol Ofisi, Marshall, ELF, Valeo, Ferro Döküm, ..vb) (1992-1997)

EFQM MÜKEMMELLİK MODELİ UZMANLIĞI VE KALİTE ÖDÜLÜ DEĞERLENDİRİCİLİK DENEYİMİ ;

  • TÜSİAD – KalDer Türkiye Kalite Ödülünün ilk uygulamasında seçilen ilk 20 kişi ile birlikte kalifiye EFQM değerlendiricisi olarak görev üstlenme (1993)
  • İlk yıllarda İngiltere’den gelen eğiticilerden daha sonra KAlDer eğitici ekibiyle her yıl model tazeleme eğitimine katılma (1994- 2000)
  • Kalite Derneği tarafından her yıl EFQM Modeli ve Kalite Ödülü süreciyle ilgili  değerlendiricilere yönelik yapılan tazeleme ve değerlendirici kalifiye etme eğitimlerinde eğiticilik yapma (1995 – 2000)
  • Kalite Ödülü değerlendirmelerinde değerlendirici olarak görev üstlenme (9 firmaya masabaşı ön değerlendirme çalışması yapılması, 4 kez Başdeğerlendirici olarak 6 saha ziyareti) (1993-2000)
  • Kalite Ödülüne başvuru hazırlığı yapan firmalara EFQM Mükemmellik Modeli odaklı eğitim ve danışmanlık hizmeti sunulması (Ardem, KoçSistem, Assan Aluminyum, Yapı Kredi Teknoloji) (1994-2002)

HEDEFLERLE YÖNETİM VE SÜREÇ İYİLEŞTİRME SİSTEMLERİ GELİŞTİRMEYE YÖNELİK DANIŞMANLIK ;

  • Kurumsal hedeflerin belirlenmesi ve süreç yapısının kurulması ve süreçlerin sistematik iyileştirilmesine yönelik farklı sektörlerde danışmanlık hizmeti sunma (Akbank Bilgi Teknolojileri, Şahinler Holding, İnoksan, Samko İnşaat Mühendislik, Yapı-Endüstri Merkezi,  vb)

KONFERANS VE SUNUMLAR ;

  • Yönetim ve Kalite konulu konferans, kongre ve sempozyumlarda bildiri sunma (Europartneriat Konferansı, 1994, Toplam Kalite Uygulamaları Sempozyumu, İTÜ-1996, İş Ahlakı ve Sosyal Sorumluluk Sempozyumu- 1999, Kalite ve Başarı Sempozyumu -KalDer Bursa – 2004, Kalite Kongresi KalDer – 2004, Mükemmelliği Arayış Sempozyumu Çalıştayı, 2011,2012,2013, Kalite Kongresi Çalıştayları -2011,2012, 2013, )
  • Çeşitli dernek ve kuruluşların sohbet toplantıları ve yemeklerinde davetli konuşmacı olarak sunum yapma (Ege Bölgesi Sanayi Odası- 1995, Adana Sanayi Odası-1998,  Mersin Ticaret Odası -1999, İstanbul Erkek Liseliler Vakfı-2001, Bursa KalDer sohbet toplantısı- 2001, Yapı Kredi Bankacılık Üssü-2001, Yapı – Endüstri Merkezi sohbet toplantısı- 2002, Kişisel Gelişim Kulübü – MBA /21.Yüzyıl için Yönetim Uzmanlığı -2003, ABB Türkiye Kalite Haftası-2004, Bursa KalDer Model Kulübü- 2005, Zücaciyeciler Derneği – 2005, Petkim, 2010, Yönetim Danışmanları Derneği, 2012, Deniz Harp Okulu, 2013)
  • Çeşitli öğrenci dernek ve kulüplerinin sohbet toplantılarında davetli konuşmacı olarak sunum yapma (AISEC yılık değerlendirme toplantısı, Bursa- 1996, Marmara Üniversitesi –Marmara Community Club Eğitim Haftası, 2003, 2004, 2005, Marmara Üniversitesi – 2004,2005,2007, Endüstri Mühendisleri Topluluğu- 2007, ODTÜ Verimlilik Topluluğu - 2008)

ÖZGÜN KONULARDA SOHBETLER ;

Uzun inceleme ve araştırmalar sonucunda edinilen bilgi, sentez ve yorumların ilginç ve dikkat çekici yöntemlerle toplantı sohbet sunumlarında paylaşımı

  • Kızılderili Yaşamında Büyük şefler ve Liderler
  • Geleceğin Çalışma Ortamında Yöneticilerin Kaderi
  • Yaşamsal iki yetenek: Problem Çözme ve Yaratıcılık
  • Klasik Gitar’ın Ezgilerinde Yaşam Yorumları 
  • Rekabet Ortamında Çevik, Enerjik ve Uyumlu Kuruluş Olmak

KATKI, PAYLAŞIM VE ETKİLEŞİMLER;

  • Kalite Derneği’nin kuruluşunda aktif olarak görev üstlenme ve ilk üye gurubunda yer alma (1992)
  • Kalite Derneği Yayın Kurulu üyesi olarak aktif görev üstlenme (1992- 2001)
  • Kalite Derneği yayını olan Önce Kalite Dergisi’nin Genel Yayın Yönetmeni görevi üstlenme (1999 – 2001)
  • Kalite Derneği yayınlarında “makale ve kitap hakemi” olarak gönüllü görev yapma (1992-2001)
  • Yazdığı makalelerin çeşitli yayın ortamlarında paylaşımı
  • Konusunda uzman danışmanların üye olarak seçildiği “Yönetim Danışmanları Derneği” üyesi olarak kabul edilme ve aktif çalışmalarda bulunma (1997)
  •  Türkiye’de danışmanlık sektörünün ve hizmet seviyesinin geliştirilmesi yönünde çalışmalara aktif katılım (1997 – halen)